Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 17.05.2024, 02:03

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Відкриті уроки [9]
Проекти [2]
Творчий звіт [0]
Досвід роботи [1]
Дидактичні ігри [65]
Класному керівнику [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична копілка » Проекти

ПРОЕКТ «Герої українських казок»

0_6dd2d_9b8f2b7a_LРеєстраційна картка проекту

Назва:             «Герої українських казок»

Тема:              розвиток творчих здібностей другокласників засобами казки

                       (казкотерапії).

Об’єкт пізнання :         українські народні казки про тварин.

Тип проекту:                 науково-пізнавальний, груповий.

Змістовний напрямок: організація освітньо-виховної роботи з дітьми.

Автор проекту:              Малишко Ольга Анатоліївна, вчитель початкових

                                          класів, вчитель-методист, Широківська СЗШ №1,

                                          вул. Набережна,120           тел. 2-10-83

Характеристика проекту:

  • За метою проектної діяльності – творчий
  • За змістом – інтегрований
  • За кінцевим результатом – практичний
  • За кількістю учасників – колективний
  • За тривалістю - середньої тривалості
  • База реалізації проекту-Широківська середня загальноосвітня школа №1
  • Учасники проекту – учні 2- Б класу, батьки, класовод
  • Ресурси:

о Людські- керівник проекту, вихованці;

о Матеріально-технічні- позабюджетні кошти;

о Інформаційні- періодичні видання, методична література, дидактичні матеріали.

 

Кінцевий продукт: створення колективного ілюстрованого довідника.

0_6dd2d_9b8f2b7a_L

Анотація проекту

Як свідчить практика, сучасна дитина отримує значний обсяг небажаної інформації з телебачення, вулиці, а також із дитячої літератури, а батьки, на жаль, сьогодні приділяють замало уваги сімейному вихованню, мають недостатні знання з теорії та практики виховання. Для розв'язання цього питання та проблеми виховання творчої особистості потребуються нестандартні форми педагогічного впливу як на дітей, так і на батьків. Таким засобом є казко терапія.

Для того, щоб дітям було цікаво пізнавати навколишній світ з усіма його таємницями і загадками, у цьому проекті використовуються казки. Після того, як діти почують казку їм подобається інсценізувати її, відгадувати загаки, розв'язувати проблемні ситуації, виготовляти разом подарунки.

Ігри, що використовуються в проекті, учать дітей відчути настрій, сутність, характер казкового героя, людини чи об'єкта природи. Спільне виготовлення ілюстрацій, іграшок, атрибутів викликають у дітей радість, щастя, бажання грати з ними.

У казці детально викладається певна схема дій, що послідовно виконуються. Це дуже важливо для дитини, для того, щоб засвоїти зв'язок між причиною і наслідками. Казка у молодшому шкільному віці повинна бути наглядною. Запропонований у проекті матеріал інтегрованих, комплексних занять, ігор, вправ, етюдів дозволить пограти в казку.

Найважливіше завдання проекту - збагатити душу дитини добром, адже казкотерапія - це інтегрована діяльність, у якій дії уявної ситуації пов'язані з реальним спілкуванням, що спрямоване на самостійність, активність, творчість, регулювання дитиною власного емоційного стану.

0_6dd2d_9b8f2b7a_L

Опис проекту

Казка вчить, як на світі жить.

Народна мудрість.

Проект спрямований на реалізацію мети формування всебічно розвиненої особистості. Казка - одне з найбільших чудес світу, вона була і залишається одним із важливих засобів виховання особистості в дитинстві, її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення.

Чому ж кожну дитину так цікавить казка? І турботливі батьки, і творчі педагоги постійно шукають відповіді на це запитання. Кожен дорослий замислюється над тим, як виростити та виховати дитину щасливою, здоровою.

Що потрібно для того, щоб дитина змогла самостійно впоратись із багатьма життєвими перешкодами, цінувала дружбу, мала уявлення про честь та вірність? Як можна з'єднати слово з ділом, але при цьому не набридаючи дитині своїми постійними вказівками?

Одним з ефективних засобів формування особистості є казка, оскільки вона відповідає потребам та інтересам дітей, сприяє вияву їхньої емоційності, уяви, творчості. Казкові переживання залишають глибокий слід у свідомості дитини, сприяють розвитку добрих почуттів. У казці розкривається духовний світ дитини, ідеальний рівень її морального розвитку, здійснюється вплив на підсвідомість дитини.

В.О. Сухомлинський так писав про казку: «Я тисячу разів переконувався, що, наповнюючи світ фантастичними образами, створюючи ці образи, діти відкривають не лише красу, але й істину. Без казки, без гри уяви дитина не може жити, без казки оточуючий світ перетворюється для неї в красиву, але все ж намальовану на полотні картину; казка змушує цю картину ожити. Казка - це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки та мови».

Психолог С. Ройз зазначає, що з чотирьох років у дитини починається активний процес образного мислення. Образи - це унікальні мислитель ні конструкції. Мозок дитини реагує на зовнішній світ емоційно. Казкові образи здатні викликати у дитини яскраві емоції і стійкі почуття, пов'язані з ними. Саме тому казка виступає дійсно впливом на дитячу психіку засобом формування моральних почуттів, уявлень, мотивів, моральної свідомості.

0_6dd2d_9b8f2b7a_LКазки, прочитані або розказані дитині в душевній обстановці безумовно несуть користь. Психолог П. Лебідько навіть зауважує, що якби у маленького Олександра Пушкіна не було такої прекрасної няні, то світ згодом міг би залишитися без великого поета. Він додає, що у будь - якій казці можна знайти цілий перелік проблем і шляхи їх вирішення. Слухаючи казки, дитина накопичує певний «банк життєвих ситуацій». І, розмірковуючи над кожною почутою історією, вона буде «відкладати» знання у свій актив, поступово готуючись до життя і формуючи найважливіші моральні цінності.

На думку Д. Соколова казка дає чудову спільну мову для дорослого з дитиною. «зазвичай вони розмовляють різними мовами. При цьому двомовною є скоріше дитина, а проблеми у спілкуванні є скоріше у дорослого. Мова казки їх, звичайно, зближує». Без нарікань і повчань з боку дорослого дитина може зрозуміти, що від неї хочуть і як слід чинити.

Наші пращури, займаючись вихованням дітей, розповідали їм цікаві повчальні історії. Не поспішаючи карати дитину, що провинилася, вони вели розповідь, з якої ставала зрозумілою сутність вчинку, інші розповіді тільки попереджали про ступінь небезпеки або вчили дітей, як поводити себе у тій чи іншій ситуації. Сьогодні, спираючись на віковий педагогічний досвід, вчені стверджують, що подібні історії були основою казкотерапії.

Яким чином діє механізм казкотерапії і чому він виконує такий широкий спектр завдань з формування цілісної особистості?

Термін «казкотерапія» у педагогів і психологів має загально позитивне призначення, з огляду на те, що це найдавніший метод виховання та навчання. Це, так би мовити, виховна система наближена до природи самої людини.

Казкотерапія або казкокорекція - це термін педагогіки та психології, що позначає процес виникнення зв'язку між казковими подіями і поведінкою в реальній дійсності. Це процес переносу казкових сутностей в реальність. На думку відомого казкотерапевта Т.Д. Зінкевич - Євстігнєєвої, це лікування казками, відкриття тих знань, які живуть в душі і являються в певний момент часу терапевтичними. Д. Соколов додає, що це процес активізації ресурсів, потенціалу особистості.

0_6dd2d_9b8f2b7a_LДосить влучно дали характеристику цьому явищу працівники Інституту казкотерапії в Санкт - Петербурзі, які наголошують, що казкотерапія - це терапія особливим казковим середовищем, в якому можуть проявитися потенціальні ресурси особистості, матеріалізуватися потаємні мрії; завдяки казці з'являється відчуття захищеності і, водночас, стаємниченість.

Казкотерапія є дієвим методом роботи як з дорослими, так і з дітьми. Зважаючи, що для дітей найважливішим у казці є чарівність подій, що відбуваються, можна вважати, що казкотерапія для дитини - це процес удосконалення внутрішньої природи і світу навколо.

Тому мета проекту: донести до свідомості дитини інформацію про базові життєві цінності у доступному, ненав'язливому, цікавому для неї вигляді. Навчити дитину знаходити і відновлювати власну Життєву Силу. Казки, запропоновані в проекті, обов'язково зміцнюють віру дитини у власні сили, несуть позитивну життєву програму. В проекті використаний принцип багатогранності, що розглядає будь-яку життєву ситуацію і казкову історію як кристал із безліччю граней. Бачення цього дає можливість розширюватись світогляду дитини, допомагає їй взаємодіяти в соціальній реальності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0_6dd2d_9b8f2b7a_LМета проекту:

Освітня:

 

- узагальнити та поглибити знання дітей про народні казки;

- збагачувати читацький досвід учнів;

- формувати у дітей літературні та художні здібності;

- стимулювати бажання використовувати в казкових сюжетах життєвий досвід;

- розширити знання дітей про те, звідки казка «приходить»;

- навчати емоційно та виразно передавати сюжет казки в іграх-драматизаціях;

- формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;

- вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого результату.

 

Розвивальна:

 

- розвивати мовлення, образне мислення, творчу уяву, фантазію.

- розвивати уміння визначати власну позицію;

- розвивати уміння самостійно змінювати сюжет казок, складати нові казки;

- розвивати власне бачення проблеми;

- розвивати самостійність та ініціативу;

- розвивати творчі здібності;

- розвивати уміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності.

 

Соціалізуюча:

 

- виробляти у дітей власний погляд на події, позитивні емоції;

0_6dd2d_9b8f2b7a_L- застосовувати особистий досвід під час розв'язання певних казкових ситуацій;

- розвивати почуття відповідальності за певні вчинки та дії;

- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.

 

Виховна:

 

- виховувати любов до творчості свого народу, дружбу, взаємоповагу, інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність;

- виховувати цілісне ставлення до книги, до казки як духовного витвору;

- виховувати бажання бути добрими, справедливими, творчими казкариками;

- виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям, змінювати їх.

- виховувати бажання разом втілювати в життя спільний задум;

- спонукати дітей на добрі вчинки.

Спосіб досягнення мети:

*                   робота з бібліотечним каталогом;

*                   ознайомлення з дотковою літературою;

*                   творча робота.

 

Навчальні предмети:

 

  • *                  

*                   Українська мова;

  • *                  

*                   Я і Україна;

*                   Образотворче мистецтво;

*                   Трудове навчання;

*                   Фізична культура.

0_6dd2d_9b8f2b7a_L

Завдання проекту:

 

- розвиток творчих здібностей дітей;

- реальне сприйняття світу;

- виховання щирості почуттів;

- прагнення до того, щоб діти не були байдужими до всього живого, до чужого горя;

- розв'язання проблемних ситуацій;

- естетичне виховання дітей.

 

Очікувані результати:

 

- всебічний розвиток особистості молодшого школяра через залучення до казок;

- підвищення дитячої цікавості до казки; ставлення до казки як до системи навчання і виховання школярів;

- бажання приймати участь у іграх - драматизаціях;

- поповнення ігрового куточка атрибутами для театралізованої діяльності в класі і дома;

- активна участь дітей у різноманітних заходах класу та школи;

- збагачення естетичного досвіду дітей на основі знань про театр;

- формування комунікативних навичок, емоційної виразності мовлення.

 

Результативність проекту:

 

1. Створення та збагачення ігрових центрів в класі і дома.

2. Збагачення освітньо- виховного середовища.

3. Розвиток інтересу дітей до казок.

Категорія: Проекти | Додав: olga_malyshko (07.04.2015)
Переглядів: 2308 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Сьогодні
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Котра година?
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz