Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 16.05.2024, 08:49

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Відкриті уроки [9]
Проекти [2]
Творчий звіт [0]
Досвід роботи [1]
Дидактичні ігри [65]
Класному керівнику [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична копілка » Відкриті уроки

Птахи взимку « Оце б у вирій полетіти – так Батьківщини ж там нема...»

Тема уроку .          Птахи взимку.

                               « Оце б у вирій полетіти - так Батьківщини ж

                                  там нема...»   

Мета:   Формування вміння помічати характерні особливості спостережуваних  

             явищ природи; учити фантазувати; удосконалювати навички

             виразного читання, розвивати мовлення та логічне мислення дітей,

             збагачувати мову новими словами, тренувати пам'ять; розвивати уяву 

             та творчість дітей; прищеплювати любов до природи, до рідної землі.

 

Обладнання : виставка кольорових ілюстрацій зимуючих птахів; виставка        

            дитячих малюнків « Бережіть птахів» і виставка годівничок « летіть 

            синиці» до моєї пшениці», грамзапис.

 

Учитель               Любі діти! У наш клас

                              Завітали гості щирі

                              Привітайте в добрий час

                              Гостей посмішкою, миром.

 

Діти.                      Ми вам раді, люди добрі,

                               І вітаєм щиро Вас

                               І запрошуємо ласкаво

                               На урок у другий клас.

 

   Щоб розкрити повністю назву нашого уроку давайте послухаємо вірш Ліни Костенко ( звучить музика Вівальді).

                               Баба Віхола, сива Віхола

                               На метільній мітлі приїхала...

                               В двері стукала,

                               Селом вешталась:

  • Люди добрії, дайте решето!

Ой просію ж я біле борошно

Бо в полях ще дуже порожньо:

Сині пальчик-

              мерзне житечко.

Нема решета- дайте ситечко!

Полем їхала, в землю дихала

Баба Віхола, сива Віхола  

Діти, ви  прослухали цю чудову поезію, і вже напевно, здогадалися чому і кому буде присвячений наш урок?

( Зимі, птахам,що разом з ним зимують).

 

Вчитель:             Синиці голодом намлілись

                             Така зима, така зима...

                             Оце б у вирій полетіли

                             Та батьківщини ж там нема...

   Так влучно підмітила стан зимуючих птахів Ліна Костенко.

     -давайте назвимо цих маленьких наших друзів.

( синичка, сорока, горобець, ворона, снігур,дятел, сойка, омелюх,шишкар та інш.)

    -Як ви думаєте, чи легко живеться нашим маленьким друзям у нас взимку?

    -Які проблемивиникають у них у цей суворий період їх нового життя?

( знайти їжу вдень, знайти на ніч тепло, топто-вижити).

     Доповнить ваші відповіді на це цікаве завдання: швидко назвіть птахів, які там зашифровані.

 

 

Правильно , діти, ці птахи зимують у нас.

    -Якщо ви з розсипанки складете вірш, та знайдете відповідь, чому не всі птахи відлітають у чужі теплі краї.

                    мерзнути                          чужому

                  як

                         журитися                  в рідному

                         краще в краї              домі            

 

                         Як журитися в краї чужому,

                         Краще мерзнути в рідному домі.  

 

     Щоб переконатися, що ми вже вміємо розподілити птахів на осілих, кочових і перелітних зараз пограємо у гру. « Хто зайвий?»

Будьте уважні.

1.Сорока, ворона, ластівка

2.Снігурі, дятли, гоорбці, шишкарі, шпаки, сойки.

3.Сова,синиця, журавель.

  - Ну а зараз ми з вами розгадаємо кросворд.Якщо ніде не помилимось, то у виділеному стопчику прочитаємо одне цікаве слово.

                              Розвязуємо красворд.

 

 

 

 

 

 

 1. Що воно за дивна птиця?

     Світла денного боїться...

     Дзьоб крючком, великі очі

     І не спиться їй щоночі

     Ху-ху-ху!-кричить вона

     Відгадали? Ні? ( сова) 

 

2. Він стрибає- скік та скік

    І співає цілий рік:

    « Коло хати жів, жив, жив,

    Довгу зиму пережив»-

    Он який він молодець

    Цей сіренький.....(горобець)

 

3. Пташка невеличка

    В неї білі щічки,

    Сірі лапки, чорна шапка,

   Фартушок жовтенький

    Голосок тоненький

    Та ця пташка невеличка

    Називається.....(синичка)

 

4.  Швидко скрізь це птах літає

     Безліч мошок поїжає

     За вікном гніздо будує,

     Тільки в нас він не зимує  ( ластівка)

 

5.   Відгадайте, діти, хто

      Має носик долото?

      Ним комах з кори виймає,

      Про здоров'я лісу дбає      ( дятел)

 

6.   Лісова  хвостата птиця

      Метушиться та вертиться

      Тут скркоче, там скрекоче

      Всі новини знати хоче

      Чорногруда, булобока

      Хто це, дітоньки? (сорока).

 

7.   В мене є великий хвіст

      Я співаю, як артист

      Спів мій радісний усюди

       Дуже люблять слухать люди.

                              ( соловей)

 

8.   Хто гнізда свого не має

       Яйця іншим підкидає,

       Та у лісі, в холодку,

       Все кує: ку-ку! Ку-ку! ( зозуля)

 

9.    Птиця в чорних тюбетейках

       Сірі та червоногруді

          А самі аж із тайги

          Принесли до нас сніги ( снігур)

-Прочитайте слово : орнітолог

-це фахівець, який досліджує життя птахів.

Назвати птахів, котрі зимують у нас.

-Тож давайте, ми будемо маленькими орнітологами, вивчатимемо життя птахів, спостерігатимемо за ними.

      Продовжуємо вдосконалювати свої знання. Проведемо брун-ринг і одночасно перевіримо, як ви виконали домашнє завдання .

                             

Поділ на дві команди.

 

 

БРЕЙ-РИНГ

  1. Що птахам страшніше взимку? Голод чи холод?

      Голод

  2.Який птах харчується молодою сосновою глицею ( хвоєю)

      Глухар

  3. Які бувають дятли?

       Строкатий, зелений, чорний.

  4.Які бувають сови?

       Сірі, болотяні, вухаті.

  5. Яку користь приносять сойки лісовому господарству?

        Розсажують дуби.

  6.  Які птахи прилітають до нас на зиму з півночі?

        Чижі, свиристелі.

  7.   Чи корисно підгодовувати птахів улітку?

         Ні, тривале вживання неприродного корму, наприклад хліба, призводить  

         до хвороб, порушує обмін речовин.

  8. Чим корисний горобець?

          У період розмноження живиться лише комахами, ними ж вигодовує   

           пташенят.Памятник у  місті Бостоні ( США) за знищення шкідливих 

           комах.

  9.  Чому птахи не падають з гілок навідь коли засинають?

          Завдяки особливій будові м'язів : чим менше їх напружує птах, тим 

          міцніше стискується лапка.І навпаки, щоб розтиснути «кулачки» птах     

          докладає зусиль.

 10.  У народі кажуть: щоб не зменшувалися надої молока, не знищуйте сову. 

       Який зв'язок між цими явищами?

          Сова знищює мишей, миші руйнують гнізд джмелів.Джмелі ( і тільки

         джмелі) запилюють конюшину, з конюшини найкраще сіно для корів.

 11.  Де знаходиться шишкарева тепла хата?

          Там, де гілка пелехата.

 

 

 

    Підсумок.

     - Ось послухайте зараз казку Ірини Прокопенко « Як шишкарі пташат виводили»-Читання в ролях.

    Після прослуховуання бесіда:

     - Які прислівя зустріли в розмові птахів;

     - Чим допоміг розгубленим шишкарикам снігур?

     ( доброю порадою)

     -Так іноді бувають ситуації, коли порада є дійсно допомогою. Та й снігуреві добре. Отже, яка головна думка цієї казки.

     - ( Друзі завжди допоможуть)

 А в житті існує прислів'я

     Друзі пізнаються в біді.

    -Ну  що ж, здаєьтся, усе скінчилося благополучно, давайте подивимось, як зараз почуваються шишкарі.

     Вірш « Шишкарі». Йосипов В.( фізхвилинка)

 

- Сьогодні до нас на урок залетіло кілька зграйок птахів ( на партах у довільному порядку роздані фігурки пташок, зроблених із цупкого паперу.Діти збираються до певної зграйки і виконують завдання групове)

        Що це може означати?

        Назвіть рубрику вжурналі.

 -А зараз наші юні орнітологи розкажуть нам, чим же живляться пернаті в холодні короткі зимові дні.

                                     Птахи є:

 

Зерноїдні                                                    Комахоїдні

  снігурі                                                        синиці

  олилюхи                                                     повзики

  щиглики                                                     пищуки

  чечітки                                                        дятли

  сойки

  дрозди 

 

Снігурі    - клюють насіння всіляких будяків, відкусюють бруньки,

                   годуються на горобині, калині, терені.Спритно розправляються з   

                   насінням ясена та бузку.

 

Щиглика – ласують у заросліх реп'яху, насіння лопуха їх улюблена страва .

 

Олилюхи – зграйками перелітають з однієї до іншої горобини, а якщо її немає

                    годуються на кущах глоду та омели. 

 

 Сойки та кедрівка у зарослях ліщини на узліссі розкопують сніг

                 У пошуках жолудів та горіхів

 

 

   Шишкарі- живляться насінням хвойних дерев, а глухарі- і насіння, і хвоєю

 

   -А чим же ласують узимку комахоїдні птахи?

         - Де і як знаходять вони їжу.

   -Повзики та пищукилазять по стовбурі, перевіряютьщілини та тріщини; повзики люблять листяві дерева, пищуки- хвойні.

   -Провзики з осені розсовує у щілинита дупла дерев насіння клена, липи, горіхи ліщини.Витягає з годівничок та ховає зернята вівса.тепер живе за рахунок цих припасів....Радий буває і личинці короїда адо задубілому павучку, що збився у щілину.

 

  -Велика синиця може їсти все: різне насіння, комах, павуків.

  - Блакитна синиця обстежує гілля дубів, фруктових дерев,відшукає в сухому скрученому листі шкідників рослин.

  - Двухвоста синичка шукає їжу на осиках та березах.

  -У народі кажуть: «Поїли, можна і поспати». А де ж доводиться ховатися пташкам, щоб провести довгу зимову ніч?

  -Синиці, дятли, повзики поодинці, чи зграйками ночують у всіляких дуплах.

  - Пищухи залазять під відшаровану кору.та найбільше : привілля у горобців вони ховають у шпаківнях, душниках, під дахами, у стрісі.

  -Куріпки сплять у засніжених бур'янах не відходячи далеко від поживи.

  Ворони й галки всідаються на великі дерева.

  Сороки, які весь день клопоталися на задвірках, у прохолодні надвечір'я пірнають у лісові хащі. Так, заховавшись від хижаків, сховавши дзьоб у пір'я, вони затижають до ранку.

  -Глухарі, тетеруки та рябчики щубовснули у сніг: тут їм тепло та затишно. Але небезпека в іншому аби при потеплінні сніг не взявся панцером, тоді не вибратися звітди.

    Снігурі ховаються переважно у ялинках, сосняках, тут їм найкраще.

     Вірш « Снігурі»

  - Тож який підсумок зробимо?

  Допоможемо пташкам узимку.

      Ну ось і підійшов до кінця наш урок.Давайте відправимо листа пташкам разом з Анатолієм Костецьким.Вірш « Лист до птахів». Запис голосу птахів на касеті.

 Оголошую всім подяку, нагроджую. 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: olga_malyshko (07.04.2015)
Переглядів: 737 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Сьогодні
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Котра година?
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz