Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 02:06

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Виховні години [9]
Сценарії проведених свят [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Виховні заходи » Виховні години

З чого починається дружба

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

                                                                                      

Учитель оголошує тему уроку, план та епіграф. Наголошує, що наприкінці уро­ку учні повинні пояснити слова епіграфу — розв'язати проблемне завдання.

Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

У Святому письмі є багато посилань на дружбу. Наприклад: «Правдивий друг любить за всякого часу, в недолі ж він робиться братом», «Є товариші на розбиття, та є й приятель, більше від брата прив’язаний».

Зараз  усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.

Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч – о – пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви принесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Щоб дискусія була відвертою створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії».

*   Якщо хтось говорить – слухай.

*   Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.

*   Якщо хочеш висловитись, підніми руку.

*   Не перебивай того, хто говорить.

*   Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, якщо хтось жартує!)

Завдання № 1

На початку уроку звучить запис пісні «Справжній друг», муз.   П. Савельєва, сл. М. Пляцковського.

Дружба віддана не зламається

Не розклеїться від дощу й негод.

Друг в біді не лишить,

Добрим словом втішить,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

 

Ми посваримось і помиримось,

«Нерозлийвода»,— кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу,

Друг мені поможе,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

 

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

В будь-якій погоді

Ось що значить незрадливий, справжній друг!

 

Запитання до класу: Про що йдеться у пісні?

Після обговорення відповідей учні або вчитель підбивають підсумки.

Гра «Кошик».

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

 

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 

 

 

Завдання № 2

З чого починається дружба і вміння дружити.

Робота в групах.

Учні повинні записати по три ознаки початку дружби.

(Можливі відповіді: ходили разом у дитсадок; поряд живуть; познайомилися у школі, на вулиці, святі, у спортивній, музичній чи школі мистецтв, на занятті гуртка; разом відпочивали в санаторії, таборі відпочинку та ін.)

 

 

Завдання № З

Чи всі ми вміємо дружити?

Групам необхідно навести приклади того, чи вміють вони дружити і що, на їх думку, головне у дружбі.

(Можливі відповіді: допомагати одне одному; не видавати секрети друга, бути відвертим, щирим з другом, не ображати, ділитись, вміти пробачати, довіряти дру­гові, мати спільні справи та інтереси та ін.).

 

Завдання № 4

Складання правил товаришування.

1.      Бути щирим, відвертим.

2.      Не видавати секретів інших.

3.      Ділитися з друзями (другом).

4.      Не ображати друзів.

5.      Не боятися попросити пробачення.

 

Завдання №5

Кого ми називаємо другом.

Гра «Мій друг (подружка)».

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слуха­чі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

 

Завдання № 6

За що ми цінуємо своїх друзів?

Учні повинні проаналізувати свої виступи під час гри. «Мій друг (подруга)» і назвати головні риси, притаманні справжнім друзям.

Колективна робота: учні по черзі називають риси, які, на їхню думку, притаманні справжньому другові, не повторюючи вже названі.

(Можливі відповіді — вірність, взаємодопомога, взаємоповага, відвертість, щирість, поступливість, щедрість, прихильність та ін.)

 

Гра «Я почну, а ти  - закінчуй».

  • Друг – це той, хто …
  • Мого кращого друга я ціную за …
  • Справжній друг ніколи не …
  • Я можу бути гарним другом, тому що …
  • Дружити – це значить …

 

Завдання № 7

Практична робота

(І, ІІ Варіант)

Практична робота

І - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

 

 

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

Практична робота

ІІ - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

 

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

                            

 

Червоному кольору надають перевагу люди з альтруїстичними схильностями. Як правило, одяг, в якому переважає такий колір, носять сміливі, вольові, рішучі й товариські люди. Тим часом ті, кому цей колір не подобається, швидше за все, страждають комп­лексом неповноцінності й не прагнуть бути в центрі уваги.

 

Жовтогарячому кольору надають перевагу ті, у кого добре роз­винена інтуїція, або невиправні мрійники.

 

Жовтому кольору надають перевагу ті, хто любить спокій і мир; як правило, з такими людьми завжди легко спілкуватися. Шану­вальники цього кольору впевнені в собі, своїми діями вони прино­сять задоволення тим, хто їх оточує; вони швидко знайомляться з новими людьми, дають слушні поради, не зосереджують увагу на своїх невдачах.

 

Зелений колір приваблює того, хто бажає якомога швидше до­сягти мети, є надзвичайно наполегливим і не схильним до комп­ромісів. Як правило, таким людям важко перебувати в колективі через свою прямолінійність і критичність.

 

Синій колір — це колір скромних і м'яких людей. Зазвичай, ті, хто надає перевагу цьому кольору, легко знаходять собі приятелів у будь-якому колективі, схильні йти на компроміс, не дратівливі й завжди готові допомогти у важку хвилину.

 

Рожевий колір виказує емоційних і вразливих людей. Ці люди аж ніяк не прагматики, вони готові любити увесь світ і прагнуть зробити його добрішим.

 

Коричневий колір полюбляють шанувальники норм, правил та традицій. Зазвичай, це статечні люди, з гарним матеріальним становищем, вони чітко знають, що добре, а що погано.

 

Білий колір виказує охайних акуратистів. Але, на жаль, він дає обмаль інформації, за допомогою якої можна розкрити психологію людини.

 

Чорному кольору надають перевагу ті, хто не дуже впевнений у сьогоднішньому дні й у своєму становищі, для шанувальників цього кольору життя розфарбоване в похмурі тони.

 

Сірому кольору надають перевагу обережні люди; вони готові сто разів подумати, перш ніж прийняти якесь рішення, але й від нього можуть відмовитися в останню мить. Як правило, ці люди надзвичайно обережно налагоджують стосунки й не схильні заво­дити нові знайомства.

 

Завдання № 8

Розв'язання проблемного питання.

Учні на основі здобутих на уроці знань роблять висновки щодо епіграфу уро­ку, прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина –  друзями».

Завдання № 9

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

  • Дружба та братство – дорожче багатства.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • Дружний табун і вовків не боїться.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.
  • Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.
  • Життя без друзів неповноцінне.
  • Людина без друзів, що дерево без коріння.
  • Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

 

На закінчення заняття можна виконати пісню «Пісенька друзів» (сл. і муз. М. Норик).

В дорогу нам рушати час.

Хай дружба поєднає нас,

Бо ми з тобою хлопці-молодці,

І друзі ми — рука в руці.

Коли душа співає,

їй перешкод немає,

Хоча б яка пригода,

Де дружба — там і згода.

Вже підросли ми — ти і я,

Дружна в нас шкільна сім'я,

Тож не барюсь, друже мій,

Рушаймо разом в путь мерщій.

 

Домашнє завдання: Творче завдання. Скласти розповідь: «Мій друг», «Моя подруга».

Підсумок.

Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

                                                                                      

Учитель оголошує тему уроку, план та епіграф. Наголошує, що наприкінці уро­ку учні повинні пояснити слова епіграфу — розв'язати проблемне завдання.

Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

У Святому письмі є багато посилань на дружбу. Наприклад: «Правдивий друг любить за всякого часу, в недолі ж він робиться братом», «Є товариші на розбиття, та є й приятель, більше від брата прив’язаний».

Зараз  усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.

Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч – о – пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви принесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Щоб дискусія була відвертою створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії».

*   Якщо хтось говорить – слухай.

*   Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.

*   Якщо хочеш висловитись, підніми руку.

*   Не перебивай того, хто говорить.

*   Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, якщо хтось жартує!)

Завдання № 1

На початку уроку звучить запис пісні «Справжній друг», муз.   П. Савельєва, сл. М. Пляцковського.

Дружба віддана не зламається

Не розклеїться від дощу й негод.

Друг в біді не лишить,

Добрим словом втішить,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

 

Ми посваримось і помиримось,

«Нерозлийвода»,— кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу,

Друг мені поможе,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

 

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

В будь-якій погоді

Ось що значить незрадливий, справжній друг!

 

Запитання до класу: Про що йдеться у пісні?

Після обговорення відповідей учні або вчитель підбивають підсумки.

Гра «Кошик».

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

 

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 

 

 

Завдання № 2

З чого починається дружба і вміння дружити.

Робота в групах.

Учні повинні записати по три ознаки початку дружби.

(Можливі відповіді: ходили разом у дитсадок; поряд живуть; познайомилися у школі, на вулиці, святі, у спортивній, музичній чи школі мистецтв, на занятті гуртка; разом відпочивали в санаторії, таборі відпочинку та ін.)

 

 

Завдання № З

Чи всі ми вміємо дружити?

Групам необхідно навести приклади того, чи вміють вони дружити і що, на їх думку, головне у дружбі.

(Можливі відповіді: допомагати одне одному; не видавати секрети друга, бути відвертим, щирим з другом, не ображати, ділитись, вміти пробачати, довіряти дру­гові, мати спільні справи та інтереси та ін.).

 

Завдання № 4

Складання правил товаришування.

1.      Бути щирим, відвертим.

2.      Не видавати секретів інших.

3.      Ділитися з друзями (другом).

4.      Не ображати друзів.

5.      Не боятися попросити пробачення.

 

Завдання №5

Кого ми називаємо другом.

Гра «Мій друг (подружка)».

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слуха­чі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

 

Завдання № 6

За що ми цінуємо своїх друзів?

Учні повинні проаналізувати свої виступи під час гри. «Мій друг (подруга)» і назвати головні риси, притаманні справжнім друзям.

Колективна робота: учні по черзі називають риси, які, на їхню думку, притаманні справжньому другові, не повторюючи вже названі.

(Можливі відповіді — вірність, взаємодопомога, взаємоповага, відвертість, щирість, поступливість, щедрість, прихильність та ін.)

 

Гра «Я почну, а ти  - закінчуй».

  • Друг – це той, хто …
  • Мого кращого друга я ціную за …
  • Справжній друг ніколи не …
  • Я можу бути гарним другом, тому що …
  • Дружити – це значить …

 

Завдання № 7

Практична робота

(І, ІІ Варіант)

Практична робота

І - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

 

 

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

Практична робота

ІІ - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

 

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

                            

 

Червоному кольору надають перевагу люди з альтруїстичними схильностями. Як правило, одяг, в якому переважає такий колір, носять сміливі, вольові, рішучі й товариські люди. Тим часом ті, кому цей колір не подобається, швидше за все, страждають комп­лексом неповноцінності й не прагнуть бути в центрі уваги.

 

Жовтогарячому кольору надають перевагу ті, у кого добре роз­винена інтуїція, або невиправні мрійники.

 

Жовтому кольору надають перевагу ті, хто любить спокій і мир; як правило, з такими людьми завжди легко спілкуватися. Шану­вальники цього кольору впевнені в собі, своїми діями вони прино­сять задоволення тим, хто їх оточує; вони швидко знайомляться з новими людьми, дають слушні поради, не зосереджують увагу на своїх невдачах.

 

Зелений колір приваблює того, хто бажає якомога швидше до­сягти мети, є надзвичайно наполегливим і не схильним до комп­ромісів. Як правило, таким людям важко перебувати в колективі через свою прямолінійність і критичність.

 

Синій колір — це колір скромних і м'яких людей. Зазвичай, ті, хто надає перевагу цьому кольору, легко знаходять собі приятелів у будь-якому колективі, схильні йти на компроміс, не дратівливі й завжди готові допомогти у важку хвилину.

 

Рожевий колір виказує емоційних і вразливих людей. Ці люди аж ніяк не прагматики, вони готові любити увесь світ і прагнуть зробити його добрішим.

 

Коричневий колір полюбляють шанувальники норм, правил та традицій. Зазвичай, це статечні люди, з гарним матеріальним становищем, вони чітко знають, що добре, а що погано.

 

Білий колір виказує охайних акуратистів. Але, на жаль, він дає обмаль інформації, за допомогою якої можна розкрити психологію людини.

 

Чорному кольору надають перевагу ті, хто не дуже впевнений у сьогоднішньому дні й у своєму становищі, для шанувальників цього кольору життя розфарбоване в похмурі тони.

 

Сірому кольору надають перевагу обережні люди; вони готові сто разів подумати, перш ніж прийняти якесь рішення, але й від нього можуть відмовитися в останню мить. Як правило, ці люди надзвичайно обережно налагоджують стосунки й не схильні заво­дити нові знайомства.

 

Завдання № 8

Розв'язання проблемного питання.

Учні на основі здобутих на уроці знань роблять висновки щодо епіграфу уро­ку, прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина –  друзями».

Завдання № 9

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

  • Дружба та братство – дорожче багатства.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • Дружний табун і вовків не боїться.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.
  • Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.
  • Життя без друзів неповноцінне.
  • Людина без друзів, що дерево без коріння.
  • Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

 

На закінчення заняття можна виконати пісню «Пісенька друзів» (сл. і муз. М. Норик).

В дорогу нам рушати час.

Хай дружба поєднає нас,

Бо ми з тобою хлопці-молодці,

І друзі ми — рука в руці.

Коли душа співає,

їй перешкод немає,

Хоча б яка пригода,

Де дружба — там і згода.

Вже підросли ми — ти і я,

Дружна в нас шкільна сім'я,

Тож не барюсь, друже мій,

Рушаймо разом в путь мерщій.

 

Домашнє завдання: Творче завдання. Скласти розповідь: «Мій друг», «Моя подруга».

Підсумок.

Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

Категорія: Виховні години | Додав: olga_malyshko (24.11.2016) | Автор: Малишко Ольга Анатоліївна E
Переглядів: 757 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Сьогодні
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Котра година?
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz